Sony had met de PlayStation 4 goud in handen, dus nu de PlayStation 5 eraan zit te komen, vragen we ons natuurlijk af hoe ze er met hun next-gen console nog een schepje bovenop willen doen. Met een focus op hardcore gamers, dikke exclusives en grote publishers, zo blijkt.

Een artikel van The Wall Street Journal geeft enkele unieke inzichten in de strategie van Sony voor de PlayStation 5. Sony lijkt de PS5 in eerste instantie te ontwikkelen voor de hardcore gamers. Sony-CEO Kenichiro Yoshida durft zelfs het woord “nicheproduct” in de mond te nemen. Om aan die belofte te voldoen, zal Sony zijn uiterste best doen om grote uitgevers te strikken en zelf ook grensverleggende exclusives te blijven ontwikkelen.

Dood van de indies?

Wordt het de dood van de indies? Zo’n vaart zal het wel niet lopen. Een woordvoerder van Sony zegt dat indies nog steeds meer dan welkom zijn op de nieuwe console, maar volgens het bedrijf zijn het net de grote big budget titels die ervoor zorgen dat mensen een console kopen. Je kan dus alvast opnieuw grote kleppers verwachten op Sony’s nieuwe next-gen console.

Tot zover zijn er dus niet meteen drastische veranderingen op til als je het vergelijkt met de strategie van de PlayStation 4. Maar dan nog, waarom zouden ze? Never change a winning team. Als een bedrijf echter termen zoals “nicheproduct” en “hardcore gamers” in de mond neemt, dan wil dat meestal ook zeggen dat het prijskaartje best pittig kan worden. Over de prijs is echter nog niets geweten, dus dat blijft voorlopig nog koffiedik kijken.

Sony’s nieuwe console zou ergens in 2020 moeten verschijnen. Een officiële naam is er nog niet, maar het lijkt logisch dat het om de PS5 gaat.

En zo zie je ons - zichzelf afvragend hoe de PS5 in hemelsnaam een nicheproduct kan zijn - en hopelijk ook jou, on the Babblefield!

Volg Gamerverse

Volg ons op sociale media en blijf op de hoogte van alles wat speelt in het gaming universum!

Dit artikel kan links bevatten waarbij Gamerverse een commissie krijgt bij een verkoop (affiliate links). Meer informatie over onze verdienmodellen vind je op onze beleidspagina

Thibault
Author

Reeds van kindsbeen af heb ik een passie voor gaming journalistiek en Gamerverse is daarom een droom die uitkomt. Mijn schrijfsels gaan meestal over de grote blockbusters, evoluties in het wereldje en opiniestukken. Tot mijn favoriete games behoren Tomb Raider, Uncharted, Far Cry 3, Heavy Rain ... Kortom, als er een action-adventure game is, is er een grote kans dat ik hem gespeeld heb.

Pin It on Pinterest

Share This

Deel dit artikel

Deel dit artikel met je vrienden!