Maar er is een ideale moeilijkheidsgraad voor iedereen!

Rondrijden op je paard en bloed van je zwaard vegen lijkt misschien rustgevend, maar vergis je niet. Ghost of Tsushima zal je vaardigheden op de proef stellen.

Toen er Ghost of Tsushima gameplay getoond werd in State of Play, was het al duidelijk dat de combat behoorlijk realistisch is. In plaats van je vijand tientallen keren te moeten steken alvorens die neergaat, is één goedgeplaatste actie genoeg om je vijand onderuit te halen. Het omgekeerde is echter ook waar. “Een paar slagen van de vijanden zullen je doden,” zegt Game Director Nate Fox in een interview met IGN.

Ghost of Tsushima wordt niet de typische game waarin je als protagonist quasi onverslaanbaar bent terwijl je vijanden al met een paar slagen worden neergehaald. “We proberen een realistische game te maken in dat opzicht, dus een paar slagen van de vijand zullen je doden,” zegt Fox. “De game is heel uitdagend. We hebben samurai films gekeken en mensen gaan neer met één of twee slagen, en dat is verwerkt in de combat. Het verslaan van de Mongolen zal moeilijk zijn, maar het is die uitdaging die het levendig maakt en de overwinning geeft veel voldoening. Je kunt niet zomaar in een kamp stormen en met 5 vijanden tegelijkertijd vechten, dan raak je overweldigd en sterf je.”

Zoek je nog wat extra uitdaging, dan kan je in gevecht gaan met andere samoerai, aldus Creative & Art Director Jason Connell in datzelfde interview. “Wat we niet getoond hebben tijdens State of Play – waarvan ik wou dat we het wel hadden gedaan – is dat je in de game in gevecht kan gaan met andere ervaren zwaardvechters. Dit zijn klassieke samoerai-dingen. Die gevechten zijn verschrikkelijk moeilijk en worden gedreven door persoonlijkheid. Je moet je tegenstander bestuderen en begrijpen hoe ze aanvallen om te winnen.”

Verschillende moeilijkheidsgraden

Ben je niet zo te vinden voor uitdagende games, dan wil dat nog niet zeggen dat je Ghost of Tsushima aan je moet laten voorbijgaan. Sucker Punch co-founder Chris Zimmerman heeft aan Gamespot verklaard dat de game verschillende moeilijkheidsgraden zal bevatten. Of je nu iemand bent die simpelweg de mooie omgevingen wil ontdekken zonder al te veel uitdaging, of net op zoek bent naar een realistische vechtgame met katana’s, er zal een ideale moeilijkheidsgraad zijn voor jou.

In dit artikel

ghost of tsushima boxart

Ghost of Tsushima

Ontwikkelaar: Sucker Punch Productions

Uitgever: Sony Interactive Entertainment

Platformen: PlayStation 4

Releasedatum: 17/07/2020

Koop deze game

Volg Gamerverse

Volg ons op sociale media en blijf op de hoogte van alles wat speelt in het gaming universum!

Thibault
Auteur

Reeds van kindsbeen af heb ik een passie voor gaming journalistiek en Gamerverse is daarom een droom die uitkomt. Mijn schrijfsels gaan meestal over de grote blockbusters, evoluties in het wereldje en opiniestukken. Tot mijn favoriete games behoren Tomb Raider, Uncharted, Far Cry 3, Heavy Rain ... Kortom, als er een action-adventure game is, is er een grote kans dat ik hem gespeeld heb.

Laat een reactie achter

Pin It on Pinterest

Share This

Deel dit artikel

Deel dit artikel met je vrienden!