XDefiant, Ubisoft’s Call of Duty alternatief, laat wat langer op zich wachten. De game bleef steken bij de kwaliteitscontrole voor consoles.
De free-to-play first-person shooter XDefiant zou oorspronkelijk deze zomer verschijnen, maar door problemen met de consoleversie laat de game langer op zich wachten, zo schrijft executive producer Mark Rubin.
Nochtans is de game zo goed als afgewerkt. Eind juli diende Ubisoft – na zorgvuldige tests door hun eigen QA-team – de game in bij Sony en Xbox. Vervolgens is het aan hen om te controleren of de game beantwoordt aan al hun eisen (bijvoorbeeld: worden trophies correct vrijgespeeld, wordt de game status correct bijgewerkt in de vriendenlijst van de speler, etc). Als de game – zoals verwacht – de kwaliteitsrondes zou doorstaan, dan konden ze de game lanceren in augustus. Dat was echter niet het geval.
Midden augustus kreeg Ubisoft een “Not Pass”, waardoor ze heel wat extra to do’s op hun lijstje kregen. Ubisoft maakt zich op dit moment klaar om binnen 2 weken de game opnieuw in te dienen bij Sony en Xbox voor dezelfde kwaliteitscontroles. Krijgen ze dan een PASS, dan kan de game in september nog verschijnen.
Ubisoft verwacht echter dat ze een “conditional pass” gaan krijgen, wat betekent dat ze een Day 1 patch moeten uitbrengen en de releasedatum verder wordt opgeschoven naar begin/midden oktober.
Een concrete releasedatum is er dus nog niet meteen, maar de situatie laat nog maar eens uitschijnen hoeveel er komt kijken bij het lanceren van een game.