Weet AMD voor het eerst in enkele generaties upscalingstechnieken tijd een evenwaardig alternatief voor NVIDIA's DLSS aan te reiken?
AMD liet zonet de nieuwste versie van zijn FidelityFX Super Resolution, FSR 3 voor de vrienden, los op Immortals of Aveum en Forspoken. Daarmee krijgen de spelletjes een mooie upgrade met als belangrijkste evolutie frame generation, waarbij tussen 2 gegenereerde frames er een nieuwe met informatie van beide wordt opgebouwd, wat zich vertaalt in een hogere algemene framerate. Daarnaast lijkt uit de eerste analyses dat het geproduceerde beeld stabieler is dan in de vorige versie van FSR met minder ghosting. Een broodnodige ontwikkeling om te kunnen opboksen tegen de NVIDIA-tegenhanger.
In tegenstelling tot NVIDIA's upscalingsoplossing, is die van AMD beschikbaar voor alle grafische kaarten. Dat betekent dat het niet uitmaakt of je over een kaart van NVIDIA, AMD of Intel beschikt om gebruik te kunnen maken van FSR 3. Waarschijnlijk is het ook maar een kwestie van tijd voor de technologie gebruikt wordt op de huidige generatie consoles, wat reeds het geval is met de vorige versie van FidelityFX Super Resolution.
Benieuwd naar de eerste integratie van AMD's FSR 3? Dan vind je hieronder een duidelijke analyse door de techneuten van Digital Foundry.