De iconische intro van 20th Century Fox zal voor het eerst sinds de oprichting in 1935 moeten worden aangepast. Disney laat namelijk het Fox-gedeelte vallen uit de naamgeving. Vanaf nu is het dus niet langer 20th Century Fox, maar wel 20th Century Studios. Hetzelfde geldt voor Fox Searchlight Pictures, dat nu simpelweg Searchlight Pictures heet.
Vorig jaar kocht Disney 21th Century Fox over voor 63 miljard euro. 21th Century Fox is het mediabedrijf dat onder andere 20th Century Fox en een groot deel van National Geographic omvat. Fox News maakte echter geen deel uit van de deal en werd ondergebracht bij een nieuw mediabedrijf: Fox Corporation. Om verwarring tussen Disney en dat andere mediabedrijf te minimaliseren, laat Disney nu de Fox-merknaam vallen. Zo blijkt uit verslaggeving van The New York Times.
20th Century Fox gaat vanaf nu dus door het leven als 20th Century Studios. Hetzelfde geldt voor Fox Searchlight Pictures, een studio die zich specialiseert in het maken van arthousefilms en buitenlandse films. Met Slumdog Millionaire, 12 Years a Slave, Birdman en The Shape of Water won Fox Searchlight Pictures telkens de Oscar voor beste film.
De komische drama Downhill die verschijnt op 14 februari zal voor het eerst de naam Searchlight Pictures dragen. The Call of the Wild met Harrison Ford zal dan weer de eerste film zijn die het nieuwe 20th Century-logo toont. Geen zorgen, de iconische fanfare gaat nergens heen, dus je zal nog steeds kunnen meezingen.
Dankzij de overname van 20th Century Fox heeft Disney weer een heel succesvol jaar achter de rug. Heel wat producties werden genomineerd voor een Oscar en ondertussen werkt Disney zelfs aan vier nieuwe Avatar-films. De originele film werd in 2009 door 20th Century Fox uitgebracht.