Recentelijk onthulde game-enginebedrijf Unity de financiële resultaten voor het derde kwartaal, waarbij het de noodzaak benadrukte om flexibeler en efficiënter te worden – een bewoording die tegenwoordig helaas vaak hand in hand lijkt te gaan met ontslagrondes.
Unity bevindt zich momenteel in een neerwaartse spiraal, waarbij het bedrijf dit jaar al honderden werknemers heeft moeten laten gaan en aankondigde de helft van zijn wereldwijde kantoren te sluiten. Ondanks een indrukwekkende omzetstijging van 69%, lijkt het erop dat het bedrijf nog steeds met verliezen kampt, wat suggereert dat er mogelijk meer personeelsinkrimping op komst is.
Te midden van dit alles was er ook de calamiteit van de Runtime Fee in september. Unity beweert dat de negatieve reacties op deze onverwachte wending de financiële resultaten niet significant hebben beïnvloed. Sterker nog, het bedrijf hoopt op potentiële langetermijnvoordelen, hoewel het eerlijk toegeeft dat het uiteindelijke effect nog steeds onzeker is.
Bij Unity verkeert het personeel qua werkzekerheid momenteel in een soort limbo. De komende maanden worden cruciaal, aangezien het bedrijf zoekt naar een balans tussen groei en het waarborgen van de toekomstige stabiliteit en werknemers zich afvragen wat de volgende stappen zullen zijn.