Met het uitbrengen van de veelgeprezen Alan Wake 2 heeft Remedy Entertainment de mankracht om van de Max Payne-remake een prioriteit te maken
Reeds in april 2022 sloten Remedy Entertainment (bekend van onder andere Alan Wake 1 & 2, Control en Quantum Break) en uitgever Rockstar Games (GTA en Red Dead) een akkoord over een remake van zowel Max Payne en Max Payne 2: The Fall of Max Payne, de spelletjes waarmee de studio enorme successen vergaarde. Deze third person shooters lieten je in het begin van de nillies in de huid kruipen van Max Payne, een undercoveragent wiens vrouw en kind genadeloos werden vermoord. Niet alleen waren de games vooruitstrevend op grafisch vlak, een eer die Remedy Entertainment keer op keer hoog weet te houden, maar er werd voor het eerst (succesvol) gebruikgemaakt van “bullet time”, een mechanic waarbij de speler de tijd kan doen vertragen om de nodige kogels op gevoelige plaatsen uit te delen.
Nu laat CEO van Remedy Games Tero Virtala het volgende opschrijven:
De remake van Max Payne 1&2 is nu klaar voor productie. We hebben duidelijkheid gekregen over de stijl en omvang van het spel en we hebben een uitzonderlijk goed georganiseerd team dat eraan werkt. Met deze mijlpalen zijn we enthousiast over het project en het toekomstige succes.
Alan Wake 2 zal dan nog wel een tijdje kunnen genieten van updates die bugs wegwerken, hogere framerates verzorgen én twee bijkomende DLC’s, toch zal het team zich nu volop kunnen smijten op de in-house remakes. Wij zijn alvast helemaal klaar om (opnieuw) ondergedompeld te worden in de gitzwarte wereld van Max Payne, die volgens de update nog niet meteen voor de deur staat.