Het lijkt helaas een trieste wekelijkse gewoonte te worden: schrijven over de ontslaggolven die de game-industrie overspoelen. Deze keer is het de beurt aan PlayStation’s Visual Arts Group, een studio die sinds haar oprichting in 2007 een cruciale schakel is bij de ontwikkeling van veelgeprezen games voor Sony.
Het nieuws werd opgepikt door VGC via berichten op sociale media van een handvol ontwikkelaars die openlijk verklaarden dat ze werden ontslagen en nu uitkijken naar nieuwe carrièremogelijkheden.
Zo verloor onder andere senior level designer Daniel Bellemere, bekend van zijn werk aan Assassin’s Creed: Valhalla en Immortals Fenyx Rising, zijn baan. Daarnaast werd rigging artist Sean Teo, die een belangrijke rol speelde bij de ontwikkeling van The Last of Us Part 1, eveneens getroffen door deze reorganisatie.
Tussen de regels door lezen we aanwijzingen naar een grotere ontslagronde, hoewel het precieze aantal betrokkenen nog niet is bevestigd. We houden dit bericht actueel en zullen updates verstrekken zodra er meer informatie beschikbaar is.