Frontier, de Britse gamestudio die we kennen van titels als F1 Manager, Planet Coaster en Elite Dangerous, heeft vandaag aangekondigd dat er ingrijpende veranderingen op komst zijn.
Vanochtend werden investeerders geïnformeerd over het besluit van Frontier om zich te “heroriënteren op hun kerncompetenties,” als reactie op een periode van teleurstellende financiële prestaties en uitdagende marktomstandigheden.
Het ultieme doel is om het bedrijf weer winstgevend te maken en zo een solide toekomst te verzekeren. Een van de voornaamste streefdoelen is om de jaarlijkse operationele kosten aanzienlijk te verlagen, met mogelijke besparingen tot wel 20%.
Frontier wil deze doelstellingen verwezenlijken door middel van kostenbesparingen, het bevriezen van nieuwe aanwervingen en het aankondigen van een reorganisatie met ontslagen. Het exacte aantal werknemers dat getroffen zal worden, is vooralsnog onbekend.
Het is jammer om te constateren dat, zelfs te midden van een uitzonderlijk jaar volgepakt met fantastische releases, de sector stilletjes blijft kampen met de voortdurende zorgwekkende trend van grootschalige personeelsontslagen en het sluiten van gamestudio’s.