Redfall, de zeer teleurstellende game van Arkane Studios, krijgt een tweede grote patch die eindelijk de langverwachte 60FPS Performance-modus toevoegt. De patch komt samen met tal van andere aanpassingen die de fel bekritiseerde spelervaring moet verbeteren.
Redfall kon de hoge verwachtingen niet waarmaken bij de release in mei van dit jaar. Veel spelers klaagden over technische problemen, een gebrek aan variatie en matige schietgevechten.
Volgens Bethesda, die na de matige release altijd belooft hebben om van Redfall alsnog een goede game te maken, bevat de patch tal van prestatieverbeteringen, een nieuwe stealth takedown, vernieuwde controllerinstellingen, meer toegankelijkheidsopties en een verhoging van het aantal vijanden in de omgeving.
De game-update brengt ook een hoop kleine aanpassingen met zich mee. Zo worden er veranderingen aangebracht in het missiesysteem, terwijl betere kompasmarkeringen en fast travel het verkennen makkelijker moeten maken. Ook wordt de controllergevoeligheid aangepast, evenals de invoerrespons, om ervoor te zorgen dat de wapens nauwkeuriger zijn zodat je als speler meer controle hebt.
Al deze veranderingen zullen waarschijnlijk al veel van de frustraties verminderen, maar of het genoeg is om spelers te overtuigen om terug te keren naar Redfall, valt nog te bezien. Deze update wordt alleszins een stap in de goede richting voor deze problematische release.