Ubisofts langverwachte piratengame heeft zijn derde creative director verloren. Elisabeth Pellen, die sinds 2018 aan boord was bij het Skull and Bones-team, zou niet meer werken bij Ubisoft Singapore. Eerder deze zomer zou ze al teruggekeerd zijn naar het hoofdkantoor van de Franse uitgever in Parijs.
Een woordvoerder van Ubisoft heeft in een gemailde verklaring aan Kotaku, de website die het nieuws naar buiten bracht, gezegd dat het “niet ongebruikelijk is dat een creatief directeur doorgaat naar een nieuw project in dit stadium van de ontwikkeling”. Volgens de woordvoerder van de uitgever is Pellen er in geslaagd om de creatieve richting van het project te veranderen en vervult het Skull and Bones-team nu met verve haar visie.
Geen vuiltje aan de lucht dus, ware het niet dat de creatieve koers die Skull and Bones vaart net zo onzeker is als een schatkaart zonder X. Skull and Bones zou oorspronkelijk in 2018 verschijnen, maar sindsdien heeft de game een hoop problemen en meerdere vertragingen doorgemaakt. Het was effectief klaar om in het najaar van 2022 uit te komen, maar de release werd op het laatste moment uitgesteld. Er is nog steeds geen nieuwe releasedatum gegeven.
De toekomst van het project blijft zo behoorlijk onzeker. Er hangt inmiddels ook een vakbondscampagne boven het hoofd van Ubisoft Singapore. De Creative Media and Publishing-vakbond in het land dreigt er immers mee om actie te ondernemen als gevolg van mogelijk oneerlijke behandeling binnen het bedrijf.