Games die vertaald worden naar cinema of televisie zijn doorgaans geen succesverhalen, maar HBO bewijst dat het ook anders kan. De tv-reeks van The Last of Us is enorm populair, en daar profiteert ook Sony PlayStation van.
Met 4,7 miljoen live kijkers was de eerste aflevering van The Last of Us op HBO reeds een groot succes, maar de tweede aflevering doet het zelfs nog beter. Ruim 5,7 miljoen kijkers reserveerden een uurtje van hun tijd om live de nieuwe aflevering te kijken. Ondertussen werd de eerste aflevering reeds meer dan 18 miljoen keer gekeken.
Niet alleen HBO profiteert van dat succes, maar ook PlayStation Studios. In de UK kennen de verkoopcijfers van de PS5-game The Last of Us Part 1 een boost van maar liefst 238%, zo schrijft gamesindustry.biz. Dat is niet genoeg voor een plaatsje in de top 10 van de best verkopende games, maar wel genoeg om terug in de toplijst te duiken op de twintigste plaats.
Ook de PS4-versie, The Last of Us Remastered, kent een groei van 322%.