Na minder dan een jaar trekken PlatinumGames en Square Enix de stekker uit het verfoeilijkeBabylon’s Fall. De game is niet meer te koop en in februari worden de servers onherroepelijk gesloten. Ook PlatinumGames CEO Atsushi Inaba verontschuldigt zich nu publiekelijk voor hun creatie.
Onze reviewer Joachim was in maart niet te spreken over Babylon’s Fall . Onder andere de gebrekkige graphics en repetitieve gameplay leverden de game een dikke buis op. Ook het grote publiek deelde die kritiek, en Babylon’s Fall was geen lang leven beschoren. Vorige maand bevestigde Square Enix dan ook dat ze na minder dan een jaar de stekker uit de game trekken.
In een interview met VGC verontschuldigt PlatinumGames CEO Atsushi Inaba zich voor de teleurstelling die Babylon’s Fall heeft veroorzaakt bij fans. Vanwege de uitgeversdeal met Square Enix kan hij zich niet verder uitlaten over de situatie, maar hij benadrukt wel dat ze veel hebben geleerd uit deze misstap en dat ze hun ambities binnen live service gaming niet opzij zullen zetten. Zo zullen ze zich bijvoorbeeld meer focussen op de core game mechanics van dergelijke projecten.
“Er is veel dat we geleerd hebben van deze ervaring,” vertelt Atsushi Inaba. “Het heeft onze toekomstplannen betreffende live services games niet veranderd. Live service games zijn zeker iets dat we willen doen en waar we ons voor zullen inspannen.”
Op dit moment werkt PlatinumGames aan Bayonetta 3 en Project G.G.