Nieuwe vacatures van het team achter BioShock 4 laten uitschijnen dat de game wellicht een open-world RPG wordt.
Cloud Chamber, de nieuwe studio van 2K Games die werkt aan BioShock 4, is op zoek naar nieuw talent, zo meldt VG247. Op basis van die vacatures krijgen we wat beter een idee van het idee achter de nieuwe telg in de BioShock franchise.
In de vacature voor “system Designer” wordt gesproken over een “ambitieus, verhaalgedreven project vol persoonlijkheid”. Ook wordt gezocht naar ontwikkelaars die ervaring hebben met RPG’s om op die manier de “dialoogsystemen” beter te kunnen uitwerken. In de vacature voor “Game AI Programmer” wordt gesproken over een “urban crowd system”, wat lijkt te verwijzen naar de personages in een open-world game.
BioShock-games zijn altijd vrij lineair geweest, zeker de meest recente titel BioShock Infinite. Voor het vierde deel lijken ze dus uit een ander vaatje te tappen. Gigantische open-world RPG’s zijn meer gelief dan ooit, maar ze zijn duidelijk geen sinecure om te ontwikkelen.
BioShock 4 wordt ontwikkeld voor PS5 en Xbox Series X. Het zal nog wel enkele jaren duren vooraleer we aan de slag kunnen met de nieuwe game.