DOOM Eternal moest oorspronkelijk simultaan verschijnen op alle platformen, maar de Switch-versie verschijnt pas op 8 december voor Switch. De port was dan ook absoluut geen sinecure.
Id Software heeft in het verleden al heel wat van hun moderne games naar Switch gebracht. Het gaat dan bijvoorbeeld om DOOM (2016), Wolfenstein II: The New Colossus en Wolfenstein: Youngblood. Op 8 december verschijnt dan eindelijk ook DOOM Eternal, een pak later dan gepland.
Voor deze port doet id Software weer beroep op Panic Button. In een gesprek met Nintendo Everything verklaarden senior producer Cody Nicewarner en lead engineer Travis Archer van Panic Button waarom de port precies zo lang bleef aanslepen. “We wisten dat DOOM Eternal een grote opgave zou zijn die alle ervaring vereist die we hebben,” zeggen de twee ontwikkelaars. “We hebben al ervaring met het idTech engine om games zoals DOOM, Wolfenstein 2: The New Colossus en Wolfenstein: Youngblood naar de Switch te brengen, maar DOOM Eternal is een ander paar mouwen. Het meest ambitieuze project uit id Software’s geschiedenis naar Switch porten vroeg wat extra tijd.”
Ook moest het team een manier zien te vinden om hun werk te kunnen verderzetten tijdens de coronacrisis. Een dergelijk project uitvoeren terwijl iedereen vanuit thuis werkt komt namelijk met zijn uitdagingen, maar Panic Button kon samenwerken met id Software en Bethesda om de uitdagingen van dit nieuwe normaal te tackelen. Tot slot liet Panic Button weten dat dit de meest uitdagende port voor het team was.