De afgelopen weken mochten influencers en journalisten reeds uitgebreid aan de slag gaan met de Xbox Series X, maar Sony bleef mysterieus over de PS5. Nu lijkt het erop dat Sony zich zelfzeker genoeg voelt om publieke personen aan de slag te laten gaan met de console.
Microsoft hun marketingstrategie voor de Xbox Series X is indrukwekkend. In plaats van alle nieuwigheden zelf aan te kondigen, stuurden ze influencers en journalisten een eigen Xbox Series X. Zij kregen – weliswaar onder strikte richtlijnen – de kans om het hongerige publiek hapje per hapje meer info te voederen over de console. Zo kregen we meer info over de backwards compatibility, de interface en ja, ook de temperatuur.
Die strategie stond in schril contrast met de aanpak van Sony. Zij hielden hun next-gen console veilig achter slot en grendel, en liet slechts met mondjesmaat informatie los. Recent heeft Sony eindelijk de interface van de PlayStation 5 getoond en nu lijkt het “alle remmen los”. Verschillende influencers en journalisten hebben namelijk een exemplaar ontvangen om mee aan de slag te gaan, zo meldt Push Square.
Het gaat onder meer om voetballer Robert Lewandowski, YouTuber Austin Evans en Jeff Bakalar van CNET.