Over heel wat games blijft Ubisoft akelig stil, zoals een nieuwe Splinter Cell, Beyond Good and Evil 2 en Skull & Bones. Er werd gehoopt dat die laatste in de rij vanavond te zien zou zijn in Ubisoft Forward, maar Ubisoft tempert nu die verwachtingen in een nieuwe update.
In een blogbericht geeft Ubisoft een broodnodige update over Skull & Bones. Het goede nieuws is alvast dat de game nog actief in ontwikkeling is, maar het roer werd omgeslagen (pun intended) op het vlak van de visie van de game. Dat is ook de reden waarom de game werd uitgesteld. “We droomden grotere dingen voor Skull & Bones, en deze ambities kwamen natuurlijk met grotere uitdagingen,” wordt geschreven in het bericht.
Meer info volgend jaar
Ubisoft laat niet weten wat die “grotere ambities” zijn, maar er wordt alvast verwacht dat de game een volwaardige open world piratengame wordt in plaats van puur te focussen op zeeslagen. De game zou dus vergelijkbaar zijn aan Black Flag, maar zonder deel te zijn van de Assassin’s Creed franchise.
Het ontwikkelteam werd ondertussen uitgebreid. De game wordt oorspronkelijk ontwikkeld door Ubisoft Singapore, maar kan ook rekenen op de hulp van Ubisoft Berlin, Chengdu, Kiev, Paris en de Filippijnen. Het team belooft een “comeback” volgend jaar. Dit jaar hoeven we dus alvast geen nieuwe updates te verwachten rond de game.