Tijdens Ubisoft Forward kregen we heel wat updates te zien van reeds aangekondigde games, maar titels zoals Beyond Good & Evil 2 en Skull & Bones schitterden in afwezigheid. Voor die laatste titel is er mogelijk een logische verklaring.
Wanneer een game lang niets van zich laat horen, betekent dat meestal dat er drastische veranderingen gebeuren bij de ontwikkeling ervan of dat we de game nooit meer te zien gaan krijgen. Volgens berichtgeving van VGC is het gelukkig het eerste geval.
Een anonieme bron heeft aan VGC gemeld dat Skull & Bones gereboot wordt. En wel naar een ‘live service title’, een model dat we steeds vaker zien na het gigantische succes van Fortnite. Concreet zou dat betekenen dat de game zich volledig zou focussen op een multiplayerwereld waar spelers quests kunnen doen. Er zou ook een verhaallijn zijn, maar die zou naarmate de tijd vordert wijzigen op basis van de acties van de community. Volgens de bron zou de “live storytelling” van Fortnite een grote inspiratie geweest zijn voor de nieuwe koers van Skull & Bones.
Wijzigingen aan het roer
Ook aan het roer zou wat worden bijgestuurd. De Creative Director Justin Farren zou vertrokken zijn (ondertussen actief bij Wargaming) en werd vervangen door Elisabeth Pellen (de voormalige Editorial VP).
Skull & Bones werd aangekondigd in 2017 en zou oorspronkelijk verschijnen in 2018, maar de game werd keer op keer opnieuw uitgesteld. Er wordt voorlopig niet gesproken over een nieuwe releasedatum. Verder is het dan ook de vraag of de game nu gratis zal zijn, aangezien er een gelijkaardig model als dat van Fortnite wordt gehanteerd. Op dit moment is de game echter nog steeds aan volle prijs te pre-orderen.